2015. június 16., kedd

Szervezés a nagytól a kicsi felé

Sziasztok csajok!


Én az életben, a beszélgetésekben, sőt a drámás óráimon (igen, drámatanár vagyok + sminkes) is azt vallom, hogy induljunk el a naaaagy tág "témától" a részletek felé. Utóbbinál eddig bevált, s így bátran ajánlom szervezési szempontnak ezt az esküvőnél is. Hogyan?

I. Kezdd először azzal, hogy meghatározzátok a hangulatot. Vintage? Modern? Színes? Csinos? Luxusszerű? Megvan? Nekünk vintage, diy falusi esküvőnk lesz.

 Mik az alapszínek? Na, innen már mehettek is tovább! De a tovább már sok irányba tart, ha megvan az alapkoncepció. Púder-és vajszín, gyöngy, rózsa....bingó! :)

Merre tovább? Ha megvan a hely---> sajnos a környéken nem nagyon tudtunk választani 160 főre, hogy minél olcsóbb is legyen-, akkor próbáljátok elképzelni magatokat benne!

Ezzel egyidőben, a helykeresésnél (is) fontos szempont lesz a vendégek köre.

II.  Milyen "csoportokat" hívtok meg?

- család
-középsulis barátok
-egyetemi barátok
-másik egyetemről a barátok
-kollégák (Dárinak otthoni és pécsi barátok + család)

Megvan? Nagyszerű! Szűkítsünk- kivéve család, ott megvannak a kötelezők!

Ki az, akivel:
- ma is tartod a kapcsolatot
- mindenképp szeretnéd, hogy ott legyen
- valószínűleg mindig barátok lesztek majd, akkor is, ha keveset beszéltek?

Oké, megvan a fix lista? Írd bele az esküvőszervező füzetedbe! Számold össze! Mennyi? Sok? Kevés? Egyszer van esküvőd, így azokat húzd csak ki, akiket nagyon muszáj. (Én nem tudtam 160 főnél lejjebb vinni, sajnos....na jó, nem bánom. Ha lehetne, ennél százszor nagyobbat csapnék!)

III. Költségvetési ajjajjj

No, itt fogod egy kicsit elsírni magad....
Két dolog miatt. Az első az, hogy bizony a legtöbb a kajára és a helyre megy el; a másik pedig, hogy cinkes, de be kell lőnöd , hogy kitől mennyit kaphatsz (csak tipp szintjén).

Megvan a keret? Ha végig fogod gondolni, mennyi dologra kell költeni, nem is sok az az 0.5/1/2/x millió :(

Mire kell költeni?
Csak "felskiccelem". Csak átlag árakkal utána. Persze lehet 10.000-től 1.500.000ig fotóst találni....stb.

-templom kb. 30e
-polgári szertartás kb. 30e
-virág ....sok. 30-70e
-ruhák....200e
-csokrok
-díszítés 40-50e
-kaja, hely 1.250000 / 150 fő
-pia (szerencsés esetben ez a felsőben benne van)
-süti 70e
- zenekar 30-150e
-fotós 30-150e
-videós 30-150e
-vőfély 40-70e
-meghívók .... sok, nem is tudom... 30-50e
-szépészkedés 20e

Van ám még kiadás, csak mindig elfelejtem....

III. Na jó... most akkor nézzük, mire marad, mit hogy lehet megoldani!

Nyugi! Lehet spórolni!

- Keress olcsó , de szép virágot!
- DIY díszítés. Üveg, festék, krepp, művirág. Ezeket apránként is megveheted.
- Fotós a barátok közül
- Fontos az a videó? És ha megkérsz valakit, aki ismerős és van egy tükörreflexes gépe?
- DIY meghívó
- Tudtad, hogy régi hagyomány, hogy a legközelebbi fiú rokon az első vőfély? Legalábbis Somogyban így van. Hát... kérd meg öcsit/bátyust/unokatesót, hogy vállalja el a feladatot. Nekem szövegeim is vannak, ha kell :)
- Nézz utána olcsó, de jó szépészeknek- hello, itt vagyok! :D , esetleg próbálkozz azzal, hogy te magad csinálod meg/ ügyeskezű barátnőd. Előtte érdemes 5.000000000 ilyen youtube videót megnézni.
Így lettem pl. én is fodrász és sminkes. Hivatalosan csak sminkelni kért fel Gabi, amikor még nem voltam fél db sminktanfolyamon sem.
Aztán mikor odaértem, kérdeztem, hogy mikor megy fodrászhoz. Azt mondta, majd valaki megcsinálja a haját. Én lettem az :) Néhány csak és rózsa + a fátyol és voilá:

Egyébként Gabiék esküvője több szempontból különleges. 1.: Itt mondta Dári, hogy akkor most már mi jövünk úgy igazából, azóta pedig folyamatos a szervezés. 2.: Eldöntöttem, hogy én is fixen DIY esküvőt szeretnék, mert olyan szép esküvőn még nem voltam úgy díszítésügyileg, az fix.



Amennyiben a szervezéssel kapcsolatban egyéb kérdésetek van, tegyétek fel bátran! Ha tudok, segítek.

A következő szervezős részben érkeznek a teendők időrendben (mit tégy az eksüvő előt x hónappal/héttel/nappal/a nagy napon).

Csodás napot,

Olcsi






1 megjegyzés:

  1. Ohh az árak igen... :(
    Határ a csillagos ég!Hál' Istennek Nekünk már minden szolgáltató,helyszín stb stb levan fixálva foglalok kifizetve,de sanszos,hogy a kb80fős lagzihoz 1millió ft elfog menni pedig esküszöm semmiből sem a legdrágább van iszonyat jó áron sikerült eddig mindent leszervezni!
    Szüleinknek nagyon sokat köszönhetünk mert anyagilag támogatnak nélkülük nem lenne semmi!Nálatok is így van,hogy a szülők állják a nagy részét?Azén szüleim elválltak így egy kicsit bonyolult ez a része :/
    Nagyon jó ha leírod mikor mik a teendők a dátum közeledtével így meríthetek ötleteket tőled is! :)
    Egyébként az én véleményem a videóssal kapcs.jobb ha egy profi csinálja hisz ha belegondolsz mi marad utána?Csak a képek és a video.Szerintem ez az egyik dolog amin nem szabad sporólni!Egyszer tervez az ember esküvőt! ;)
    Karikagyűrűk?Milyes stílust/fazont szeretnétek?

    VálaszTörlés